Jäsensihteerillä on asiaa

Jäsensihteeriä on alanut huolestuttaa jäsenten postin saanti. Tänä vuonna on käynyt yllättävän usein niin, että jäsenten posti on tullut takaisin lähettäjälle. Posti on palauttanut lähetyksiä merkinnällä ”vastaanottaja tuntematon”.

Jotkut jäsenet ovat jo ihmetelleet, että onko heidän jäsenyytensä jäänyt unhoon, kun Repolaista ei tule? Ei varmasti jää! Mutta minkäs teet, kun posti törttöilee. Moni uuteen osoitteeseen muuttanut on tehnyt entiseen postitoimistoonsa osoitteenmuutosilmoituksen ja maksanutkin siitä, mutta siitä huolimatta tuo posti vain palauttelee lähetyksiä em. merkinnällä. - Onpa käynyt niinkin, että, jäsen on muuttanut vain kadun toiselle puolelle ja samalla on postinumero muuttunut ja tuo posti on palauttanut lähetykset tunnetulla merkinnällään. - Mitäs sitten tehdään, vaikka kaikki on hoidettu aivan asiallisesti?

Jäsentihteeri toivoo, että jokainen jäsen muuttaessaan tekisi kirjallisen osoitteenmuutosilmoituksen jäsensihteerille suoraan. Osoitteenmuutosilmoituksia saa postista maksutta ja posti toimittaa muutosilmoitukset vastaanottajille maksutta. Niin ja säästämme seuran käyttövaroja tärkeämpiin asioihin. Jotkut ovat hoitaneet osoitteenmuutoksensa soittamalla jäsensihteerille sekä kertoneet tapahtuman. Että tällä tavalla.

Toinen jäsensihteerin ajattelema asia on vanhat Repolan kuvat. Pyysin joitakin aikoja sitten jäsenistöltä vanhoja valokuvia Repolasta. Ilokseni olen saanut näitä kuvia. Tarkistakaa vielä perintövalokuva-albumit. Seura toivoo kuvia lainaksi, jotta voisimme tehdä niistä kopioita. Kuvat voi lahjoittaakin seuralle, jos perheessä ole niille käyttöä.

Repolan historiatoimikunnan päätöimittaja Heikki Tarma kertoi valokuvia saapuneen ”kiitettävässä määrin, mutta suuremmasta valikoimasta on aina hyötyä”.

Seppo Pikarinen

Päivitetty 28.12.1999.