Puheenjohtajalta

Repola-Seura ry:n vuosikokous pidettiin Joensuussa lauantaina 27.4.2002. Yhdistyksen jäseniä oli mukana varsin harvalukuinen joukko mutta kokous siitä huolimatta saatiin pidettyä. Vuosikokous olikin varsin merkittävä, sillä seuraa sen perustamisesta lähtien johtanut Erkki Mauranen jätti paikkansa. Erkki jatkaa kuitenkin seuran hommissa hallituksen varajäsenenä ja lehden toimituskunnassa.

Erkki Maurasen työ Repola-Seurassa on ollut merkittävä. Hänen aikanaan kaikki hankkeet on pantu vireille ja, mikä parasta, kaikki hankkeet on viety läpi. Tästä suurin kunnia kuuluu puheenjohtajalle. Kuten sanotaan: niin monta mieltä kuin on miestäkin, pitää paikkansa. Hankkeiden läpivieminen on vaativa tehtävä, sillä meillä jokaisella on ollut omat mielipiteemme ja ehdotuksemme. Niiden yhteensovittaminen vaatii puheenjohtajalta paljon. On tehtävä valintoja kiperissäkin asioissa, että jotain saadaan aikaiseksi. Erkki on selviytynyt kaikista karikoista loistavasti. Kiitos siitä sinulle, Erkki. Olemme iloisia, että jatkat vielä Repola-Seurassa ja annat tärkeän panoksesi tälle yhteiselle työllemme. Erkille myönnettiin kunniapuheenjohtajan arvokas arvonimi.

Seuran hallitus koki myös melkoisen muodonmuutoksen. Taloudenhoitaja Juhani Kyöttinen ilmoitti, ettei enää jatka tehtäväänsä. Hänen tilalleen valittiin Pekka Nesterinen Valkealasta. Erovuoroisen Martti Nesterisen paikalle valittiin joensuulainen Pekka Hukkanen, josta tuli myös hallituksen varapuheenjohtaja. Puheenjohtajaksi siirtyneen Heikki Tarman paikalle valittiin Ismo Homanen, hänkin Joensuusta. Hallituksen varajäseneksi uutena valittiin Tuomo Homanen. Sihteerinä jatkaa Päivi Sandberg.

Toivon kaikille uusille hallituksen jäsenet ja varajäsenen tervetulleeksi. Uskon, että heillä riittää intoa jatkaa ja kehittää Repola-Seuraa.

Uusi hallitus kokoontui heti vuosikokouksen jälkeen ja teki mielestäni merkittävän päätöksen, sillä se valitsi Erkki Maurasen ja Pekka Hukkasen Karjalaan suuntautuvien moninaisten tehtävien yhdyshenkilöiksi. Koska yhteistyötä Repolaan aiotaan jatkossa kehittää, on nyt jokaisella tiedossa henkilöt, jotka tuntevat kaikki Suomen ja Karjalan väliset asiat. Samoin heidän vastuullaan on tiedottaa uusista, ja miksi ei myös vanhoista, asioista, mitkä koskevat näitä asioita.

Kevät on tullut ja kesän odotus on jokaisen mielessä. Praasniekka matka Repolaan odottaa ja tapaamiset heimoveljien kanssa ilahduttavat mieliämme. Toivotan teille kaikille hyvää kesää. Levätkää kunnolla, että jaksamme eteenpäin.

Joensuussa 10.5.2002

Heikki Tarma